Suami Kantoi Seludup Isteri Dalam Beg Pakaian


BAKUL - Ada-ada saja tingkah laku manusia untuk menyeludup sesuatu. contohnya baru-baru ini di China, seorang anak cuba menyeludup 94 iPhone di dalam badannya, namun tetangkapo kerana gaya berjalannya yang tidak biasa.

Ternyata, selain barang, banyak juga penyeludupan dengan organ manusia. biasanya dilakukan kerana ingin mengelakkan konflik dari negara asalnya, yang banyak dilakukan orang-orang dari negara yang sedang mempunyai konflik.

Namun penyeludupan kali ini cukup aneh dan menggelikan, iaitu menyeludup isteri di dalam beg pakaian. Hal ini dilakukan oleh seorang suami bernama Bogden Croitor, yang menyeludup isterinya agar boleh tinggal di United Kingdom.

suami yang  mempunyai passport tinggal di United Kingdom, ternyata berbeza nasibnya dengan isterinya asal Moldova. Ia tidak diberikan permit untuk tinggal di sana, dan salah satu cara mengakalinya adalah dengan menyeludup isterinya. Namun ia tidak berjaya melakukannya.

Pegawai kastam melakukan pemeriksaan secara kerap, dan saat menggeledah keretanya, mereka mendapati isterinya bersembunyi di dalam beg.

Croitor mengatakan ia telah ke Calais untuk menghabiskan hujung minggu bersama isteri, dan dia merancang idea ini untuk dilakukan. Namun setelah diketahui kakitangan, ia terpaksa masuk penjara selama 14 bulan, yang digantung selama dua tahun di mahkamah Canterbury.

Menurut isteri Croitor, ia telah berusaha membuat pelbagai aplikasi untuk visa, namun selalu gagal. Akhirnya Croiter, yang tinggal di Stanmore, London, diharuskan menjadi pelayan masyarakat selama 100 dan membayar denda £ 400 atau Rp8 juta.

Share on Google Plus
Klik LIKE Page Ini Untuk Terima Info Terbaru Dari Kami

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment