(Gambar) Alat Permainan S3ks Zaman Purba Yang Diperbuat Daripada Kayu,Batu Dan Tahi Unta


ternyata sex toys tidak hanya dikenali di zaman ini, tetapi sudah ada sejak zaman purba. Sebuah batu sedimen siltstone berbentuk kelamin lelaki ditemui di Jerman. Dianggarkan sex toy itu sudah berumur 28,000 tahun.

Benda tersebut disebut-sebut sebagai sex toy paling tua yang pernah ditemui. Saat ini, Wellcome Collection mempunyai pelbagai artifak seksual yang dipamerkan sebagai sebahagian daripada pameran Institute of Sexology.

Seperti yang dilaporkan Dailymail, alat bantu berbentuk phallus atau alat kelamin lelaki itu ditemui pada 2005 di Gua Hohle Fels dekat Ulm di Swabia Jura. Panjangnya 20 cm, lebar 3 cm. Benda zaman prasejarah itu dibuat dari 14 serpihan siltstone, 28,000 tahun lalu.




Dengan saiz itu, para ahli percaya benda itu adalah contoh paling awal alat bantu seks yang pernah ditemui. Namun boleh juga benda itu berfungsi sebagai batu penggeret yang digunakan untuk memantik api. Hal itu dikatakan Profesor Nicholas

Conard dari bahagian Early Prehistory and Quaternary Ecology di Tubingen University. Selama penggalian di laman neolitikum Mumbury Rings di Dorseet pada awal abad 20, ahli arkeologi juga mencari pelbagai artifak dan material lain. Termasuk tanduk rusa, tulang haiwan dan manusia geretan dan batu calar.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/01/13/24AB6B4300000578-2908415-A_7_8_inch_20cm_long_1_1_inch_3cm_wide_stone_object_pictured_was-a-31_1421165230066.jpg

Istilah Dildo pertama kali digunakan sekitar 1400 M. Berasal dari Bahasa Latin "dilatare 'yang bererti' terbuka lebar, 'dan dalam Bahasa Itali dipanggil' diletto. '

Di Timur Tengah, laporan bersejarah mengatakan orang-orang Mesir dan Yunani menggunakan pisang mentah, atau tahi unta yang dibalut dengan damar untuk alat bantu sex.

Namun alat bantu itu digunakan lebih awal, kira-kira 500 tahun sebelum Masihi, ketika phallus atau replika kemaluan lelaki, dibuat dari batu, kulit atau kayu. Beberapa di antaranya dibuat dari tar.

Di masa Yunani kuno, laporan-laporan kepada para peniaga di Bandar Miletus membuat dan menjual objek yang disebut 'olisbos.' Objek ini dibuat untuk membantu wanita meemperoleh kepuasan seksual apabila suami mereka pergi.

Alat bantu yang diperbuat daripada kulit dan dilumuri minyak zaitun untuk pelinciran juga digunakan di Itali zaman renaissance.

Para anggota masyarakat kelas atas bahkan mempamerkan sex toys mereka. Biasanya terbuat dari perak, emas dan gading. Walaupun demikian, alat bantu seks tersebut menyakitkan sehingga popularitinya makin berkurangan.

Honor Beddard, kurator pendamping di Wellcome Collection mengatakan The Institute of Sexology menghadirkan bahan pengetahuan sex dalam segala kerumitan dan percanggahan itu.

Share on Google Plus
Klik LIKE Page Ini Untuk Terima Info Terbaru Dari Kami

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment