Kesan Buruk Melakukan S3ks Sebelum Nikah Yang Patut Anda Baca


Pada ajaran agama, budaya, dan norma tertentu, seks luar nikah merupakan sebuah perkara yang haram dan bertentangan agama. Namun, kenyataanya perkara tersebut tidak menghalang beberapa orang untuk melakukannya, baik tanpa keselamatan dan menggunakan keselamatan. Hasilnya, dari masa ke masa jumlah pesakit penyakit yang disebarkan melalui hubungan seksual terus meningkat.

Ternyata, selain membahayakan kesihatan, menurut sebuah kajian, seks luar nikah cenderung membahayakan pihak wanita. Ini kerana, hasil kajian mengatakan bahawa wanita tidak mendapat faedah atau kenikmatan yang setara dengan lelaki.

Kajian yang telah dibentangkan dalam mesyuarat anual International Academy of Sex Research ini, membentangkan maklumat bahawa wanita yang terbiasa melakukan seks luar nikah dinyatakan sukar mencapai orgasme berbanding semasa mereka melakukannya dalam ikatan perkahwinan dengan pasangan sah. Keadaan yang demikian tidak dialami oleh lelaki. Umumnya, seks luar nikah atau seks dalam perkahwinan, dinikmati oleh lelaki dengan kepuasaan seksual yang sama.

Profesor Neuroendokrinologi Emory University, Kim Wallen, menjelaskan, di zaman sekarang di mana kebebasan seksual merupakan sebahagian daripada gaya hidup, banyak pasangan memilih melakukan aktiviti seks tanpa komitmen jangka panjang, padahal level kepuasan yang diperoleh lebih menguntungkan lelaki.

Seterusnya, Wallen mendedahkan, kajian yang melibatkan 600 pelajar ini mendapati bahawa responden wanita yang mengaku merasakan orgasme dari seks sebelum kahwin hanya setengah dari mereka yang mengatakan baru mencapai orgasme saat bercinta dengan suami selepas rasmi berkahwin.

Para penyelidik pun akhirnya merumuskan, keadaan sukar orgasme yang dirasakan saat berhubungan seks luar nikah disebabkan wanita merasa rimas dan malu untuk mengatakan keinginannya agar merasakan kenikmatan bercinta. masa sudah berkahwin, mereka mengaku lebih boleh berterus terang mengenai gaya dan kedudukan bercinta yang boleh merangsang diri untuk merasakan orgasme.

Share on Google Plus
Klik LIKE Page Ini Untuk Terima Info Terbaru Dari Kami

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment